Praca

Jeżeli swoje życie zawodowe chcesz poświęcić pomaganiu dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi, lubisz dzieci i potrafisz zbudować z nimi ciepłą, dobrą relację, ale masz w sobie pokorę umożliwiającą cierpliwe poznawanie mechanizmów ludzkiego zachowania, zapraszamy do naszego zespołu.


Aktualnie poszukujemy terapeutów do naszych filii:

w Trójmieście,

w Bydgoszczy,

w Tczewie,

w Częstochowie,

w Płocku.


Jeśli interesuje Cię praca terapeuty w CDIT, wypełnij formularz zgłoszeniowy. Na Twoją aplikację odpowiemy w przeciągu tygodnia.


Praca w CDIT jest specyficzna. Zamiast do siedziby firmy, jeździmy do przedszkoli, szkół lub domów naszych pacjentów, czyli właśnie do tych miejsc, w których zachowanie wymaga modyfikacji. Często pracujemy w kilku miejscach w ciągu jednego dnia. Po powrocie do domu konieczne bywa zapoznanie się z nowym programem terapeutycznym lub sporządzenie dokumentacji efektów terapii. W zamian otrzymujemy, corocznie walidowane wynagrodzenie, uśmiech naszych podopiecznych, radość obserwowania, jak radzą sobie z czynnościami, które jeszcze niedawno wydawały się dla nich niewykonalne i… …coraz trudniejsze wyzwania.

Decydując o podjęciu tej pracy, nie powinieneś lub nie powinnaś kierować się lokalizacją. W doborze pacjentów staramy się uwzględniać dogodność dojazdu, jednak na stałą lokalizację pracy w trybie dłuższym, niż rok nie należy liczyć. Grafiki ustalamy w harmonogramie zsynchronizowanym z rokiem szkolnym, starając się co sezon zmieniać przydziały terapeutów do pacjentów. Nowy pacjent, to dla terapeuty nawa porcja wiedzy i umiejętności, a nowy terapeuta jest dla pacjenta krokiem w stronę stosowania zdobywanych umiejętności w samodzielnym życiu.


Osobom zainteresowanym dołączeniem do zespołu naszych terapeutów oferujemy przeszkolenie w postaci co najmniej 100-godzinnego stażu, w ramach którego kandydat obserwuje pracę naszych terapeutów z pacjentami. W początkowym etapie stażysta jeździ do różnych miejsc w swojej okolicy, aby zobaczywszy jak największą różnorodność zaburzeń, z jakimi pracujemy, mógł zdobyć orientację, co może go czekać, gdy już podejmie pracę. W końcowej części stażu, wybieramy jednego z pacjentów, którego stażysta odwiedza systematyczne, by pod okiem i odpowiedzialnością profesjonalnego terapeuty, spróbować poprowadzenia 15-minutowej sesji edukacyjnej. Sesja jest realizowana pod ścisłym nadzorem i odpowiedzialnością terapeuty, który w każdej chwili jest gotowy wesprzeć lub zastąpić stażystę. Jeśli sesja przyniesie korzyści pacjentowi, stażysta otrzymuje kolejne szanse na wypróbowanie swoich terapeutycznych umiejętności. Po zakończeniu stażu organizujemy egzamin praktyczny. Kandydat, który rokuje względną samodzielność w najbliższej przyszłości, otrzymuje propozycję pracy.

Staż odbywa się zwykle od poniedziałku do piątku w godzinach między 8:00 a 16:00. Bywają okazje do obserwacji pracy z pacjentami w weekendy, jednak nie są one regularne i nie można zakładać, że uda się zrealizować staż wyłącznie w trybie sobotnio-niedzielnym.

Staż można realizować intensywnie, codziennie obserwując osiem godzin pracy z pacjentami. W takim trybie po trzech tygodniach stażysta jest z reguły gotowy do zdania egzaminu. W najmniej intensywnym z dostępnych trybów, stażysta powinien realizować co najmniej 5 godzin obserwacji tygodniowo. W tej opcji gotowość do egzaminu osiągana jest po około 6 miesiącach.