Terapia odbywa się w miejscu, w którym zachowanie pacjenta wymaga modyfikacji: w szkole, w przedszkolu lub w domu.
* Terapeuta prowadzący spędza z dzieckiem od 3 do 30 godzin w tygodniu, trenując nowe umiejętności, oduczając niepożądanych zachowań lub wspierając pacjenta w grupie na zajęciach i podczas przerw.
* Gdy bieżące cele terapii zostaną osiągnięte, pacjenta z terapeutą odwiedza superwizor lub terapeuta główny, który ocenia efekty i przygotowuje program edukacyjny na kolejny etap.
* Jeśli zachowania niepożądane pacjenta nasilają się, na miejscu terapii pojawia się superwizor, który analizuje przyczyny problemu i uczy terapeutę, jak mu zaradzić.
Zespół pozostaje ze sobą w kontakcie i wspiera się w procesie terapii. Programy terapeutyczne zarówno te, dotyczące kształtowanych zachowań, jak i te służące zredukowaniu zachowań niepożądanych dostarczane są rodzicom pacjenta, aby mieli oni stały wgląd zarówno w cele naszej pracy, jak i w sposoby ich realizacji.
W miarę potrzeb prowadzimy też treningi rodzicielskie pokazując rodzicom, jak radzić sobie z problematycznymi zachowaniami w domu i jak postępować, gdy chcemy przekazać dziecku nowe umiejętności, np. załatwiania się do toalety lub jedzenia posiłków, których do tej pory dziecko odmawiało.